Husky wspiera rozwój recyklingu poprzez innowacje, a także współpracę z partnerami branżowymi w celu opracowania ulepszonych materiałów i procesów na rzecz zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych. Jednym z przykładów jest firma Logoplaste z Brazylii, która wykorzystuje technologię wielowarstwową Husky do precyzyjnego wtryskiwania warstwy barierowej PET z recyklingu w środkowej warstwie opakowania, co skutkuje mniejszym śladem węglowym i mniejszym obciążeniem recyklingu. Podobnie niektóre marki, takie jak Parmalat, Elege, Danone i Jussara, zdają sobie sprawę z korzyści płynących z zastosowania zamkniętego obiegu, który charakteryzuje samowystarczalną gospodarkę o obiegu zamkniętym z dobrze zorganizowanym i opłacalnym ekonomicznie procesem recyklingu butelek.

To tylko kilka przykładów, a temat korzyści związanych ze zrównoważonym rozwojem technologii PET zasługuje na głębsze spojrzenie, aby był w pełni zrozumiany i doceniony. Ponieważ społeczeństwo staje się bardziej sumienne w robieniu tego, co jest dobre dla planety i zapewnianiu prosperującej gospodarki, wielowarstwowe opakowania PET do płynnych produktów mlecznych spełniają wymagania konsumentów i firm, które temu służą.

Przeszliśmy długą drogę od czasu, kiedy mleczarze chodzili od domu do domu, dostarczając nieoznakowane szklane butelki mleka, które nie chronią ich przed porannym słońcem niczym blaszane pudełko! Różnorodność produktów, etykietowanie, branding, ilości, kształty opakowań, rozmiary i kolory, które uderzają przy stawianiu kroków w alejce z produktami mlecznymi, świadczą o tym fakcie. Rosnąca ilość miejsca na półkach zajmowana przez te produkty świadczy o ich popularności i wysokim popycie. Różnorodność płynnych produktów mlecznych o wysokim poziomie stabilności podczas przechowywania nie zmniejszy się w najbliższym czasie.

Ponieważ konkurencyjny krajobraz nadal jest kształtowany przez stale zmieniające się preferencje konsumentów, opakowania PET również będą ewoluować. Przemysł mleczarski dopiero zaczyna wykorzystywać zalety i potencjał PET. Wszystko to oznacza, że ​​PET nadal będzie idealnym partnerem dla płynnego przemysłu mleczarskiego, oferując większą elastyczność w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby konsumentów, a także bardziej atrakcyjne portfolio produktów dostosowane do odbiorców i celów każdej marki oraz firmy.

Husky supports increased recyclability through innovation and by working with industry partners to develop improved materials and processes for sustainable packaging solutions. One example comes from Logoplaste in Brazil, who leverage Husky’s Multi-Layer Technology to precisely inject recycled PET barrier layer in the mid-layer of the package, resulting in a smaller carbon footprint and less strain on recycling streams. Similarly, some brands are realizing the benefits of employing a closed-loop cycle that typifies a self-sustaining circular economy with a well-organized and economically viable bottle-to-bottle recycling process such as Parmalat, Elege, Danone and Jussara milk brands.

These are just a few examples, and the topic of PET’s sustainability benefits is one that deserves a more in-depth look to be fully understood and appreciated. As society becomes exponentially more conscientious about doing what’s right for the planet and ensuring a thriving economy, multi-layer PET packaging for liquid-dairy products is instep, meeting the demands of consumers and the businesses that serve them.

We’ve come a long way from the time of milkmen going house-to-house delivering unlabeled glass milk bottles with nothing more to protect them from the morning sun than a tin box! The variety of products, labeling, branding, quantities and packaging shapes, sizes and colors that hit you when you step into the dairy aisle attest to this fact. The growing amount of shelf space occupied by these products also makes it abundantly clear that the popularity—and demand—for a deep diversity of highly shelf-stable liquid dairy products isn’t going to decline anytime soon.

As the competitive landscape continues to be shaped by constantly evolving consumer preferences, PET packaging will also continue to evolve. The dairy industry is just getting started in leveraging the advantages of PET and addressing untapped potential—making it an exciting time for more development. All of this means that PET will continue to be the ideal partner for the liquid-dairy industry – offering greater flexibility in response to changing consumer needs as well as more attractive product portfolios tailored to the audiences and objectives of every brand and business.